post

Primers passos cap a l’alimentació saludable diària

Des d’aquesta secció volem compartir les creences que fomentem entre els nostres clients que reben cures i assistència a domicili: la importància de l’alimentació i de l’activitat física.

L’alimentació de les persones grans s’ha de guiar per una dieta que tingui quatre paràmetres bàsics: una bona dosi d’energia i nutrients, que sigui equilibrada, variada i, finalment, ser adaptada a les condicions de l’entorn de cada persona.

Es recomana incloure en la dieta diària de la gent gran tres àpats completes. A més, per fer del menjar diari una dieta saludable, hauran d’estar presents els aliments de cada un dels grups de la piràmide alimentària que poden observar-se a continuació:

El consum diari de fruites i verdures així com la conscienciació de beure diverses vegades al dia han de passar a ser hàbits bàsics de la nostra alimentació diària. No obstant això, s’ha de tractar de limitar la ingesta de sucre i derivats, begudes refrescants i alcohòliques així com el consum de sal per prevenir la hipertensió.

Finalment, una recomanació que fem des Abast Serveis és incloure l’activitat física en els hàbits diaris dels nostres avis. L’activitat física en el dia a dia neutralitza els factors de risc cardiovasculars i millora l’aparell respiratori i osteoarticular.

A Abast Serveis, fomentem entre les nostres persones usuàries caminar entre 60-90 minuts al dia amb una cadència de 3-4 km / h ja que s’ha comprovat que aquesta és una forma esplèndida de mantenir-se físicament actiu.

000627340